Acasă Focus Agricol Lăptăria cu Caimac rămâne pe pierderi

Lăptăria cu Caimac rămâne pe pierderi

de A

Agroserv Măriuța (BVB: MILK), companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 42,3 milioane de lei în primele șase luni din 2024, o creștere cu 17% față de primul semestru din 2023. Compania a încheiat S1 2024 cu un rezultat operațional de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 37% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și cu o pierdere netă de 646.000 de lei.

„Prima jumătate din 2024 a arătat promițător pentru agricultura din România, oferind indicii că acest sector își va reveni după un an dificil, dar evoluția ulterioară a demonstrat că și acest an va fi unul plin de provocări. Privind partea pozitivă, evoluția fabricii din primele șase luni ne oferă încredere pentru anii următori, cererea pentru produsele Lăptăria cu Caimac având o traiectorie ascendentă. În plus, creșterea vânzărilor volumelor companiei noastre din intervalul S1 2023 – S1 2024, de 8%, a depășit-o pe cea a pieței locale de lactate, care a fost de 4% în această perioadă. De asemenea, există în continuare o marjă semnificativă de creștere a producției fabricii, având în vedere că în S1 2024 aceasta a utilizat numai 60% din producția de lapte a fermei zootehnice. În ceea ce privește restul anului 2024, urmărim maximizarea rezultatelor generate de liniile de business asupra cărora avem un control ridicat, așa cum este activitatea fabricii de procesare. În perioada următoare vom diversifica gama de produse, astfel încât să ne adresăm unor noi segmente de consumatori”, a declarat Cornel Dănilă, director general, Lăptăria cu Caimac.

În primul semestru din 2024, veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum și de mărfuri au atins valoarea de 30,4 milioane de lei, acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri. Veniturile din activitatea de zootehnie s-au ridicat la 9,1 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 6,7 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 2,1 milioane lei. În primul semestru din 2024, producția totală de lapte a fost de 7,6 milioane de litri, producție similară cu primele șase luni din 2023. Producția medie în primul semestru din 2024 a fost de aproximativ 42 de tone/zi, comparabil cu perioada similară a anului trecut. Fabrica a utilizat aproape 60% din producția de lapte a fermei. De asemenea, în această perioadă, compania a exportat 65 junici gestante în Cipru și Iordania.

Veniturile din activitatea vegetală au ajuns la 2,8 milioane de lei în primele șase luni din 2024, în urma cultivării unei suprafețe de aproximativ 2.500 ha. În acest an, compania a înregistrat o producție totală de 11,3 mii de tone, din care cultura de grâu a reprezentat 25%, iar rapița 10%. Ca urmare a secetei din zona cultivată de companie, întreaga cultură de porumb, care acoperă o suprafață de aproximativ 900 ha, este calamitată în proporție de 100%.

„A doua parte a anului, care debutează cu recolta culturilor agricole, a arătat noi rezultate sub așteptări, ca urmare a secetei prelungite, ce a cauzat niveluri extreme de calamitate, în special în zona sudică a țării, regiune în care sunt prezente și fermele vegetale ale Agroserv Măriuța. De exemplu, culturile noastre de porumb au fost calamitate în proporție de 100% din cauza secetei. Acest aspect va determina pentru întregul an atât o reducere a veniturilor, cât și o creștere a cheltuielilor, necesare achiziționării de furaje, ceea ce ne pune în imposibilitatea de a îndeplini bugetul inițial pentru 2024”, a adăugat Cornel Dănilă.

Ca urmare a provocărilor sectorului agricol din România și a secetei din vara anului 2024, compania a decis revizuirea bugetului de venituri și cheltuieli pentru acest an, care include o cifră de afaceri de 85,6 milioane de lei și o pierdere netă de 4,8 milioane de lei.

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Din dorința de a extinde afacerea de familie precum și identificarea unei nevoi de piață, respectiv de a găsi pe rafturile magazinelor produse lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri, compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”. De peste cinci ani, Lăptăria cu Caimac livrează pe piață lactate naturale, fără adaosuri inutile, fără lapte praf și cu o grijă deosebită pentru a procesa minimal laptele. Produsele companiei sunt unice, provoacă industria și cresc ștacheta de calitate. De asemenea, Agroserv Măriuța este printre foarte puținele companii din România cu trasabilitate 100% pentru materia primă, până la nivel de tratament al plantelor care compun hrana.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.