Acasă Focus Agricol Românii au exportat în Ungaria și Polonia afine și zmeură de 1 milion euro, prin Lidl

Românii au exportat în Ungaria și Polonia afine și zmeură de 1 milion euro, prin Lidl

de A

În lunile iunie și iulie ale acestui an, Lidl România a facilitat exporturi în valoare de aproape 1 milion de euro pentru 5 producători români de afine și zmeură. În total, 176 tone de afine și aproximativ o jumătate de tonă de zmeură produse în România au fost exportate către magazinele Lidl din Ungaria și Polonia.

Lidl România a continuat să crească și anul acesta cantitatea de fructe și legume românești la raft, așa că în luna iulie a înregistrat o prezență de 100% la o gamă variată de fructe și legume românești: căpșune, afine, zmeură, vinete, ceapă verde, dovlecei, țelină, verdețuri aromatice, cartofi și ceapă. De asemenea, în luna iulie, peste 96% din roșiile mari și peste 86% din roșiile cherry, precum și peste 90% din pepenii verzi din magazine Lidl au provenit din România.

În anul 2024, până la această dată, Lidl România a colaborat cu peste 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării și a avut un total de aproape 70.000 de tone de fructe și legume românești în Piața Lidl.

Lidl colaborează doar cu producători locali de fructe și legume care sunt certificați Global G.A.P., un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. Certificarea Global G.A.P. include o serie de indici pe care producătorii români de fructe și legume trebuie să îi urmărească pe tot lanțul de producție, de la siguranța alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor și eficientizarea energiei electrice, până la asigurarea unei producții prietenoase cu mediul și folosirea în siguranță a pesticidelor.

Ca parte a parteneriatului de lungă durată cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot de evaluare a sustenabilității și de îmbunătățire a practicilor agricole, sub forma unei liste de verificare. Prin această metodă, sunt verificate diverse aspecte pe lanțul de producție, precum utilizarea atentă a resurselor agricole de bază, printre care apă, sol, climă și biodiversitate. În funcție de rezultatele obținute în urma evaluărilor, specialiștii USAMVB oferă îndrumare de specialitate în baza programului, în vederea îmbunătățirii ariilor ce pot avea efecte negative asupra mediului înconjurător, dar și în vederea îmbunătățirii administrației fermelor. Acest demers a început cu un test, în 2022, în care Lidl, alături de specialiștii de la USAMVB, au aplicat modulul la 3 furnizori, pentru a se face eventuale modificări, și apoi a fost lansat la scară mai mare. Până la final de 2023, Lidl a aplicat această metodă de evaluare la 69 de furnizori locali de legume și fructe, iar anul acesta vor fi evaluați încă 50 de furnizori.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.