Cârnații au generat în 2022, în România, o valoare adăugată de 0,9 miliarde de euro, plasând țara noastră pe poziția a treia între statele membre, după Polonia unde industria de profil a generat 2,4 miliarde de euro și Austria unde producătorii au generat 1,1 miliarde de euro, arată ultimul raport privind industria alimentară al Eurostat. Este astfel singurul produs alimentar care s-a evidențiat anul trecut în Europa din punct de vedere al valorii adăugate create. România a intrat astfel în clasamentul celor mai importanți producători de cârnați la nivel european din punct de vedere al valorii adăugate generate.
Cu un an în urmă, România nu se afla printre marii producători de cărnați, topul fiind dominat de Polonia (2 miliarde de euro), Slovacia (0,3 miliarde de euro), Ungaria (0,2 miliarde de euro), Slovenia (0,2 miliatde de euro) și Letonia (0,1 miliarde de euro).
În schimb, dintre toate băuturile și produsele alimentare care se fabrică în România, cea mai mare valoare adăugată, respectiv 1,1 miliarde de euro anual, a fost generată în 2021 de industria berii. Am fost, din acest punct de vedere, la același nivel cu Cehia și Portugalia.
Revenind la situația din 2022, studiul Eurostat indică faptul că în Italia, Franța, Grecia și Estonia cei mai mulți bani au fost generați de brânza neprocesată, în timp ce în Cehia și Croația, industria berii a raportat cel mai ridicat nivel al valorii producției dintre produsele alimentare și băuturi.
De asemenea, Germania a fost singurul stat membru care a raportat că pâinea proaspătă a generat cele mai mari venituri dintre rpodusele alimentare, în timp ce datele din Irlanda și Suedia indică cel mai ridicat nivel de producție pentru carnea de vită proaspără sau refrigerată.