În ceea ce privește restul categoriilor, vânzarea de fertilizanți a avut o scădere de 10% în S1 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 9,7 milioane de lei, pe fondul unei lichidități reduse a fermierilor, cauzate de scăderea prețului la cereale și majorarea prețului inputurilor. Vânzările de combustibil input au fost de 0,2 milioane de lei, o creștere de 32%.
Contextul „dificil” al pieței a determinat managementul companiei să revizuiască în minus bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul acesta, prin scăderea cifrei de afaceri de la 81,8 milioane de lei la 76,6 milioane de lei și a profitului net de la 3,2 milioane de lei la 2,6 milioane de lei.
„Agricultura din România continuă să traverseze o perioadă dificilă, fiind încă influențată de efectele provocărilor anului trecut. Unul dintre motivele care au determinat o scădere generală a industriei de agribusiness a fost prețul redus la cereale, cauzat de diverse motive, cel mai important fiind producția ridicată la nivel mondial. Pe lângă scăderea prețurilor, coroborat cu perioade secetoase în anumite zone din România, cu o producție oscilantă pentru toate culturile, vom vedea în continuare presiune pe veniturile fermierilor care vor începe un nou sezon, temători la nivel de investiții”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.
„Prima jumătate a anului 2023 a fost una plină de provocări, dar și de oportunități pentru întreaga industrie de agribusiness. Pentru Agroland Agribusiness, această perioadă a însemnat adaptare, inovație și o reafirmare constantă a angajamentului nostru față de valorile și obiectivele noastre centrale. Poziția noastră ca singura firmă de distribuție listată cu un business complet în agribusiness-ul din România reprezintă un avantaj competitiv semnificativ în relațiile comerciale. Construirea de parteneriate solide rămâne motorul evoluției noastre, fapt confirmat de creșterea portofoliului nostru de clienți cu 12%, precum și de modul în care ne dezvoltăm relațiile în piață”, a mai spus acesta.
În primul semestru al anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 395 de clienți, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relației cu partenerii existenți, a creșterii vizibilității companiei și atragerii de noi clienți.
Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 29 de milioane de lei.