Purcari Wineries, producător de vinuri din Republica Moldova, listat la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul WINE, a realizat anul trecut au crescut venituri în creștere cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane lei.
Profitul net normalizat a scăzut în 2022 cu 5%, la 43,18 milioane lei.
EBITDA ajustată a ajuns la 81,5 milioane lei, în creștere cu 8% an la an, corespunzând marjei EBITDA normalizate de 27%.
Grupul a înregistrat un profit net IFRS de 57,2 milioane lei în anul fiscal 2022 (+12% an la an), în timp ce rezultatul net pentru T4 a atins 21,8 milioane lei (+92% an la an). Profitul net, ajustat la câștigul contabil unic înregistrat în conformitate cu standardele IFRS, aferent tranzacției de achiziție a pachetului de 76% în Angel’s Estate, a ajuns la 43,2 milioane lei în anul fiscal 2022 (-5% an la an) și 7,8 milioane în T4 2022, sau+36%.
„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depășit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creștere a veniturilor, cât și la nivel de marjă. Menținem un bilanț solid și suntem bine pregătiți să profităm de oportunitățile existente, să ne consolidăm poziția noastră pe piață și privim cu optimism către 2023”, a declarat Victor Bostan, director executiv al Purcari Wineries PLC.
Repere cheie privind performanța pe piețe în anul fiscal 2022
– România: +20% creștere a veniturilor în 2022 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru Purcari și Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa.
– Moldova: +27% an la an, creștere constantă pe toate canalele, toate brandurile având o performanță puternică atât ca valoare cât și volum.
– Polonia: -2% în 2022 față de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan. Focusarea pe segmentul Premium, vânzările Purcari și Bardar crescând cu ritmuri înalte, deși de la baze mai mici.
– Asia: creștere de +42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid. Mediul comercial și logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spațiu larg pentru creștere puternică continuă.
– Ucraina: Vânzările anuale la nivelul de 58% față de 2021. Menținerea echipei locale, vânzări doar cu 100% plată în avans.
Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel’s Estate ) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din România cu o cotă de 30%, și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări.
Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori București cu simbolul WINE. Grupul este condus de Victor Bostan, un veteran cu peste 30 de ani de experiență în domeniul vinicol și este susținut de investitori instituționali de top precum: Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, Firebird, East Capital, Franklin Templeton și Norges Bank.