Acasă Focus Agricol Agroland Agribusiness a realizat venituri de 63,5 milioane lei

Agroland Agribusiness a realizat venituri de 63,5 milioane lei

de A

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 63,5 milioane de lei în 2022, o creștere cu 97% față de 2021, EBITDA de 4 milioane de lei, o apreciere cu 47% și un profit net de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 3% comparativ cu 2021.

Pe parcursul anului trecut, compania a finalizat un proiect important privind dezvoltarea de noi genetici pentru mai multe tipuri de grâu. Rezultatul proiectului a fost urmat de promovarea și comercializarea sub sigla Agroland Agribusiness a unor soiuri de semințe obținute în urma unui program de selecție al Institutului Agricol Osijek din Croația. Totodată, în ultimul trimestru din 2022, Agroland Agribusiness a lansat trei noi produse din categoria biostimulanți și nutriția plantelor.

„În anul 2022, activitatea Agroland Agribusiness a trecut la un nivel superior, atenția noastră fiind axată pe două linii de activitate – cea tradițională, de vânzare a inputurilor, dar, în același timp, ne-am concentrat și pe trading-ul de cereale. La nivel de clienți, am înregistrat o creștere cu 35% a numărului acestora, până la 475. În ceea ce privește cifra de afaceri, cea mai mare creștere a fost înregistrată la fertilizanți, o majorare cu 72% comparativ cu 2021, urmată de activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 16,4 milioane de lei, o creștere de 50 de ori. A treia cea mai mare contribuție la venituri a fost adusă de pesticide, 14,6 milioane de lei, o creștere de 12%, urmată de vânzarea de semințe, cu 9,4 milioane de lei, o apreciere cu 35%”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

În prezent, domeniul agriculturii din România este puternic afectat de războiul din Ucraina, care a cauzat anul trecut scăderea prețurilor la cereale. În acest context, există o situație fără precedent în ultimii zeci de ani și anume, existența unor stocuri uriașe de cereale, pe care fermierii au refuzat să le comercializeze, precizează compania.

Totodată, pe fondul oscilației valutare din trimestrul patru al anului 2022, precum și al fluctuației prețurilor la fertilizanți, care au crescut în trimestrul trei din 2022, dar au scăzut semnificativ în cel de-al patrulea trimestru, fermierii au decis să nu vândă produsele recoltate, limitându-și lichiditățile. Astfel, în condițiile în care culturile de toamnă nu au fost fertilizate la același nivel ca în anii trecuți, crește probabilitatea de a avea producții mai mici în sezonul de recoltat 2023.

„Domeniul agriculturii din România are nevoie de finanțare și se confruntă cu un deficit de cash de aproximativ 500 milioane de euro, față de 2021 din cauza stocurilor de cereale nevândute. Ultimul trimestru al anului 2022 a venit cu multe provocări pentru zona de agribusiness și a trebuit să ne confruntăm și să gestionăm situații unice, de care nu ne-am mai lovit până în prezent. Cu toate acestea, experiența echipei ne-a ajutat sa păstram relațiile cu partenerii noștri, atat furnizori, cât și fermieri, și chiar să începem dezvoltarea de parteneriate pe care le anticipăm a fi profitabile și de lungă durată”, a adăugat Florin Radu.

Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 33 milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmbovița, Ilfov, Ialomița, Călărași, Tulcea, Brăila și Constanța. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar și ca potențial cumpărător al culturilor fermierilor. Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.