Acasă MediuDezvoltare Durabila Rețele de încărcare pentru camioane electrice

Rețele de încărcare pentru camioane electrice

de L M

Explozia achizițiilor de mașini electrice se așteaptă să se manifeste și în cazul camioanelor grele, susține Comisia Europeană. Tehnologia nu este prea avansată în acest domeniu, dar, până în 2050, trebuie să se ajungă la zero emisii în acest caz. Mai rămâne problema rețelelor de încărcare, se arată într-un răspuns al CE pentru eurodeputatul Dan Motreanu.

„Până în 2050, e necesar ca aproape toate vehiculele aflate în circulație să aibă emisii zero, inclusiv toate camioanele grele noi”, se arată într-un răspuns al Comisiei Europene pentru eurparlamentarul Dan Motreanu.

„Tranziția este în curs pentru vehiculele ușoare, dar există, de asemenea, progrese promițătoare pentru vehiculele grele: mai mulți producători au anunțat că, până la mijlocul acestui deceniu, va exista o producție de serie de camioane electrice de cursă lungă cu baterii și cu pilă de combustie, precum și asociații în participațiune pentru a investi în infrastructura de încărcare pentru acestea”, precizează documentul CE.

Strategia pentru o mobilitate durabilă și inteligentă stabilește o traiectorie ambițioasă pentru pătrunderea lor pe piață. „Pentru a sprijini și a contribui la accelerarea acestei tranziții, Comisia va acționa pentru a se asigura că va fi creată infrastructura necesară pentru realimentarea și reîncărcarea camioanelor cu acumulatori și hidrogen”, susține răspunsul.

La 14 iulie 2021, Comisia a propus un regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi, cu obiective obligatorii pentru statele membre de a implementa o infrastructură suficientă accesibilă publicului. Obiectivele propuse pentru camioane pentru 2025 și 2030 ar asigura o infrastructură de încărcare considerabilă pentru fiecare 60 km de-a lungul rețelelor de transport centrale și globale ale UE și pentru stațiile de hidrogen la fiecare 150 km.

„Statele membre pot utiliza Mecanismul de redresare și reziliență cu un volum fără precedent de finanțare publică pentru infrastructura pentru combustibili alternativi și pentru vehiculele nepoluante. Acest lucru este susținut de alte instrumente financiare ale UE, cum ar fi Mecanismul pentru interconectarea Europei, Orizont Europa, parteneriatele candidate privind bateriile (Batt4EU) și mobilitatea cu emisii zero (parteneriatul 2Zero). Măsuri precum noua Directivă privind eurovinieta privind taxele de utilizare a infrastructurii pentru camioane ar trebui să stimuleze și mai mult justificarea economică a vehiculelor electrice”, completează documentul.

Eurodeputatul român și-a arătat preocuparea cu privire la infrastructura de încărcare rapidă necesară pentru vehiculele electrice grele, astfel încât camioanele să poată parcurge distanțe lungi. El a plecat de la statisticile potrivit cărora camioanele grele generează aproximativ 7 % din emisiile de carbon la nivel mondial. Un studiu realizat de Institutul pentru mediu din Stockholm, publicat în aprilie 2021, a arătat că tehnologia bateriilor se îmbunătățește rapid și că, în curând, camioanele grele electrice vor deveni fezabile din punct de vedere tehnic. Studiul subliniază că, pentru a deveni competitive din punct de vedere comercial, camioanele electrice vor avea nevoie de rețele de încărcare rapidă, a precizat Dan Motreanu în întrebarea adresată Comisie Europene, care a vizat măsurile pe care Executivul comunitar le preconizează pentru a îndeplini acest obiectiv.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.