Acasă Focus Agricol Cooperativa Țara Mea: Coșul de cumpărături pentru masa de Paște costă 180 de lei

Cooperativa Țara Mea: Coșul de cumpărături pentru masa de Paște costă 180 de lei

de Focus Agricol

Valoarea coşului de cumpărături pentru masa de Paşte din acest an rămâne la același preț ca anul trecut, adică 180 de lei, susține Cooperativa Țara Mea, care aprovizionează unul dintre cele mai mari lanțuri de hipermarketuri din țară. Și totul în condițiile în care toate preţurile materiilor prime s-au majorat în acest an, iar producătorii agricoli au avut probleme majore din cauza secetei. Calculele cooperativei dau peste cap toate declarațiile consumatorilor, care susțin că prețul tuturor produselor s-au majorat, iar carnea de miel costă dublu față de carnea de porc.

Deși toate prețurile materiilor prime s-au majorat în acest an, Cooperativa Țara Mea a reușit să obțină un preț al coșului de cumpărături pentru masa de Paști similar cu cea de anul trecut, se arată într-un comunicat de presă al cooperativei. „Pentru o parte dintre produse, prețurile au avut o creștere ușoară, de 2-10% în plus față de anul trecut. După un an dificil în care s-au luptat cu seceta, producătorii de legume autohtone sunt pregătiți să aducă la raft legume și verdețuri de sezon, la prețuri constante, sau cu maximum 10% mai mari față de anul trecut”, precizează documentul.

În tot acest iureș al cumpărăturilor pentru masa de Paști există și un produs care are prețuri rezonabile – ouăle, care costă la Kaufland 0,30 de lei/bucată. „Menținerea prețului constant la ouă, în această perioadă atât de importantă pentru toți românii, a constituit una dintre prioritățile noastre în ultimii ani. Pot spune că am reușit, dar a fost greu. Dacă vă amintiți, în urma cu 3-4 ani înregistram creșteri chiar și de 200% in perioada sărbătorilor”, declară Florin Burculescu, precizează comunicatul.

Cel mai important produs în această perioadă rămâne mielul, care a ajuns la un preț aproape prohibitiv. „Prețul cărnii de miel este și el în creștere, cu 10 – 40% în raport cu anul trecut, dar cu mult mai mic față de nivelul din celelalte țări din Uniunea Europeană, ceea ce spune multe despre eforturile producătorilor români”, susține Cooperativa Țara Mea. Potrivit comunicatului, prețul cărnii de miel variază de la 38,99 lei/kg pentru pulpa de miel și până la 29,99 lei/kg pentru pulpa din față; carcasa costă 34,99 lei/kg.

Consumul de carne de oaie este mic în România, de 2,2 kg/cap locuitor, în 2018, potrivit INS. Românii consumă, în general, carne de miel cu ocazia sărbătorilor de Paște, de preferință din producția autohtonă. În 2020, importurile au scăzut ușor pe total, față de 2018, pe fondul pandemiei de COVID-19. Principalii furnizori externi sunt Ungaria, Belgia, Italia, Olanda, carnea dezosată având cea mai mare pondere în importuri. Volumul importurilor se situează, în general, în jurul a 100 de tone/an, valoarea acestora fiind de circa 600.000 euro, arată comunicatul Cooperativei.

Cooperativa Ţara Mea este cea mai mare cooperativă agricolă din România și are peste 1.000 de fermieri membri, cu activităţi pornind de la cultivarea legumelor, procesarea lactatelor şi până la producţia de carne de porc şi pasăre, produse finite şi băcănie.

Cresc vânzările de cozonaci

Patiserii mizează pe o creştere semnificativă a vânzărilor de cozonaci în perioada Sărbătorilor Pascale din acest an, în comparaţie cu 2020, când pandemia de coronavirus a înjumătățit vânzările.

„Anul acesta oferta noastră este mai mare decât cea din 2020, când am avut cele mai scăzute vânzări. Noi preconizăm că anul acesta vom ajunge la circa 90-95% din cât am vândut în 2019, adică vom ajunge la circa 6,5 milioane de cozonaci. În perioada similară din 2020, vânzările au scăzut sub 50% faţă de oferta noastră de 7,5 milioane de cozonaci din anii trecuţi. Bineînţeles că industria de panificaţie vine pe piaţă şi cu oferta de pască; aceasta probabil va fi în jur de 600.000 – 700.000 de bucăţi”, a declarat, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – Rompan, Aurel Popescu, informează Agerpres.

Potrivit acestuia, cel mai vândut cozonac pe piaţa românească este cel cu nucă, stafide şi cacao, urmat de cozonacul cu rahat şi de cel care conţine toate aceste umpluturi, însă foarte bine se vând şi alte specialităţi.

Şeful Rompan a precizat că anul trecut s-a mai întâmplat „ceva spectaculos” pe această piaţă, respectiv cea mai mare vânzare de făină. Oamenii şi-au făcut provizii în cazul în care situaţia s-ar fi agravat în perioada stării de urgenţă şi au gătit în casă produse de patiserie şi panificaţie.

În ceea ce priveşte preţul cozonacilor, Popescu susţine că acesta va fi similar cu cel din luna decembrie a anului trecut, deşi „nu prea mai face faţă costurilor de producţie”.

„Majoritatea colegilor din industrie a decis să nu modifice preţurile acum, de Paşte, mai ales după un an cu vânzări proaste, considerând că trebuie impulsionat consumul. Mai vinzi şi la nivelul preţului de cost numai ca să creşti vânzările şi să dai de lucru la oameni. Şi aici este o problemă. Forţa de muncă este un lucru foarte, foarte important, pentru că dacă ai pierdut-o nu o mai recâştigi. Aşa că îi ţinem ca pe un bibelou”, a subliniat Popescu.

La ora actuală, cozonacii se vând cu preţuri cuprinse între 12 lei/kg şi 50 de lei/kg.

Rompan este prima asociaţie constituită în România în 1990 şi cuprinde 215 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.