Acasă Focus Agricol Profit de 60 milioane lei pentru Purcari

Profit de 60 milioane lei pentru Purcari

de Focus Agricol

Producătorul de vinuri Purcari Wineries PLC a înregistrat în 2020 venituri în creștere cu 2%, de 203,7 milioane lei, în timp ce profitul net a urcat cu 46%, la 59,22 milioane lei.

”În 2020, vânzările grupului au crescut cu 2% în comparație cu anul precedent, la 203,7 milioane lei. Piața românească a rămas cel mai important motor de creștere de+24% de la an la an și reprezentând 51% din vânzările grupului. Vânzările în Moldova au scăzut cu -38% față de anul precedent, fiind piața cea mai afectată de Covid-19. Vânzările pe piața din Polonia, a treia cea mai mare piață a noastră, au înregistrat o creștere de +14%. Grupul a menținut tendința de premiumizare cu brandul Purcari, marca noastră premium, în creștere cu +10% an la an. În segmentul de băuturi spirtoase, Bardar, premium brandy din componența grupului, a înregistrat o scădere semnificativă de-24%, cauzată de dependența puternică a mărcii de piața moldovenească și industria HoReCa, ambele afectate semnificativ de măsurile de blocare”, arată raportul grupului.

Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere puternică și constantă în România, Polonia, Țările Baltice și Ucraina, prin canale comerciale moderne, care contribuie la o cotă combinată de 70% din vânzările de produse finite în 2020.

Grupul a realizat o marjă de profit brut de 48%, cu o ușoară scădere cu 2 puncte procentuale față de anul trecut. Cheltuielile de marketing și distribuție au crescut cu 17%, în special din cauza creșterii activităților de trade și marketing, menite să asigure spațiu pentru creșteri viitoare, precum și din cauza creșterii costurilor salariale.

Cheltuielile generale și administrative au crescut cu 5%, factorii cheie fiind creșterea deprecierii, impozitelor și taxelor, precum și creșterea serviciilor profesionale. Per total, cheltuielile de marketing și cele general administrative au crescut cu 11% an la an, păstrând de-a lungul anilor o pondere de 22-23% din cifra de afaceri. Profitul din activitatea operațională a fost impactat negativ de seceta extremă înregistrată în 2020, care a dus la o recoltă scăzută și un impact negativ de 2,7 milioane lei, din schimbarea valorii juste a activelor biologice.

”Grupul intenționează să continue creșterea rapidă în România, prin introducerea segmentelor de preț ce lipsesc pentru creșterea pătrunderii în sectorul retail, sporind investițiile în marketing pentru brandul Crama Ceptura și prin extinderea segmentului vinului spumant”, menționează grupul.

Reprezentanții Purcari spun că având în vedere pandemia COVID-19 și incertitudinea continuă indusă de aceasta, împreună cu rata lentă de vaccinare pe piețele de operare cheie ale grupului, conducerea companiei nu poate oferi o previziune exactă pentru poziția economică a grupului și a societății pentru 2021.

Cu cota de piață a grupului în România de 11%, spațiul de expansiune este în continuare semnificativ, arată grupul, dând exemple din alte piețe internaționale: Teliani Valley de exemplu, are o cotă de piață de 35% în Georgia, E&J Gallo – o cotă  de piață de 21% în SUA, iar Concha Y Toro -18% în Chile.

Societatea este lider pe segmentele de vin și brandy în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Grupul operează patru unități de producție în România și Moldova, dintre care trei sunt dedicate producției de vin și una producției de brandy.

Consumul de vin pe cap de locuitor în piețele principale ale grupului este mult mai scăzut în comparație cu nivelul din țările din Europa de Vest. Spre exemplu,consumul de vin pe cap de locuitor a fost de aproximativ 6 litri în Polonia și 16 litri în România în comparație cu 33 de litri în Italia și 43 de litri în Franța. Prin comparație cu berea, cota vinului pe piața băuturilor alcoolice din perspectiva volumului vânzărilor reprezintă 6% în Polonia și 15% în România, rămânând în urmă față de Italia, respectiv Franța, cu 54% și 58%. În ambele cazuri, ofertele grupului pe piața vinurilor mai au nevoie de îmbunătățiri pentru a ajunge la nivelul companiilor din Europa de Vest.

Cele patru branduri principale sunt Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar.

În 2020, grupul a plantat 14 hectare de viță de vie, iar alte 44 ha de viță de vie, plantate anterior, au intrat în rod. Astfel, suprafața totală de viță de vie cultivată a ajuns la 1.263 hectare de viță de vie.

Grupul Purcari este unul dintre principalii producători de vin şi brandy din Europa Centrală şi de Est, gestionând peste 1.000 de hectare de podgorii şi patru vinării din România şi Republica Moldova: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan şi Bardar.

Grupul Purcari este cel mai mare exportator de vin din Moldova, cu livrări în peste 30 de pieţe din Europa (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Norvegia, Marea Britanie, etc.), Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi America (SUA şi Canada).

Începând cu luna februarie 2018, Purcari a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti, prima Ofertă Publică Iniţială a unei companii din Moldova.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.