Acasă Focus Agricol Lidl exportă produse româneşti

Lidl exportă produse româneşti

de A

Lanţul de magazine Lidl anunţă că sprijină producătorii locali prin facilitarea exportului de produse autohtone către magazinele Lidl din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, în 2019. Datele au fost extrase din cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acoperă perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020. În plus, Lidl a colectat și a trimis către centrele de reciclare în 2019, peste 37.000 de tone de deșeuri, cu 21% mai mult decât în 2018. Totodată, în perioada de raportare valoarea investițiilor sociale a fost de peste 22,5 milioane lei”, arată compania.

Potrivit raportului de sustenabilitate pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 – 29 februarie 2020), numărul furnizorilor locali de bunuri și servicii a crescut în 2019 cu 11% față de anul 2018, iar cantitatea de fructe și legume românești a fost cu 23% mai mare.

De asemenea, ca parte a strategiei globale ReSet Plastic, retailerul german Lidl s-a angajat ca până în anul 2025, toate ambalajele produselor marcă proprie să fie reciclabile în proporție maximă posibilă, iar cantitatea de plastic utilizată pentru aceste produse să fie redusă cu 20%. În plus, pentru reducerea amprentei de carbon și eficientizarea consumului de energie pentru perioada următoare de raportare, Lidl are în vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișurile magazinelor. Totodată, în procesul de evaluare a calității produselor marcă proprie, obiectivul principal Lidl este ca, până în 2025, să reducă cu 20% cantitatea de sare și zahăr adăugate în produsele marcă proprie.

„Chiar dacă anul acesta este influențat de schimbări aduse de declanșarea pandemiei, evaluarea anuală a impactului pe care îl avem ca business rămâne în continuare o prioritate pentru noi, fiind și mai importantă în acest context. Lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate reprezintă parcursul unui an 2019 de succes pentru noi, marcat de creșteri înregistrate pe toate segmentele activității de business, de la angajați, clienți și produse până la consolidarea unor parteneriate de încredere”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl România.

La fel ca primele două rapoarte de sustenabilitate Lidl, și cel aferent perioadei 1 martie 2019 – 29 februarie 2020 a fost elaborat având la bază metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizația Global Reporting Initiative.

Raportul mai arată că societatea nu a comercializat produse textile, încălțăminte sau accesorii care folosesc blană provenită de la nurci, vulpi, coioți și iepuri.

“Lidl a facilitat exportul produselor românești în valoare de 59 milioane de euro, dublu față de anul anterior. Peste 80% din furnizorii de bunuri și servicii ai Lidl sunt din România, cu o creștere de 11% față de anul anterior. Peste 80% din cantitatea de fructe și legume din Piața Lidl, în vârf de sezon din perioada de raportare, provine de la producători români”, mai arată raportul.

De asemenea, Lidl a colectat și trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deșeuri, cu 21% mai mult decât în 2018.

Mai mult, toate magazinele și depozitele Lidl sunt dotate cu soluții 100% LED, economia anuală de energie obținută fiind, în medie, de 16,2% (aproximativ 9.600 MWh).

La nivel național, în perioada de raportare, numărul de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice din portofoliul Lidl ajunsese la 33.

“Lidl a exclus definitiv din sortimentul său toate articolele de unică folosință din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii și tacâmuri. Retailerul a donat peste 300 de tone de produse alimentare și non-alimentare și 252 de tone de hrană pentru animale”, mai arată compania.

Sortimentul de produse bio cuprinde 276 de produse, la finalul anului financiar 2019.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

 

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.