Acasă Focus Agricol “Explozie” la Monitorul prețurilor

“Explozie” la Monitorul prețurilor

de M G

Numărul accesărilor aplicaţiei Monitorul Preţurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgenţă comparativ cu perioada anterioară, iar printre cele mai căutate produse au fost făina, bananele şi zahărul, informează Consiliul Concurenţei.

Astfel, în intervalul martie – aprilie, s-au înregistrat 36.152 accesări ale aplicaţiei faţă de 19.145 în lunile ianuarie şi februarie. Cele mai multe accesări s-au înregistrat în luna aprilie, 25.223, când Aplicaţia Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare a fost actualizată, astfel încât consumatorii să poată compara preţul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit (anterior, aplicaţia permitea compararea preţului doar pentru un coş ce conţinea minimum cinci produse).

„Creşterea semnificativă a numărului de accesări arată că Monitorul Preţurilor Alimentelor s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru consumatori într-o perioadă de restricţii, în care trebuiau să iasă cât mai puţin din casă. Cu ajutorul aplicaţiei, au putut compara preţurile produselor alimentare de care aveau nevoie şi, în acelaşi timp, au identificat magazinul de unde le puteau cumpăra, la preţul cel mai bun”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

În luna martie, cele mai căutate produse au fost făina, bananele, zahărul, cartofii albi, uleiul, drojdia, mălaiul, iar în luna aprilie, s-au adăugat carnea de miel, ouăle şi Coca- Cola.

În prima jumătate a lunii mai, pe platforma Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare s-au înregistrat 9.123 accesări, cele mai căutate produse fiind bananele, îngheţata, cafeaua, Coca-Cola, carnea de porc, făina şi uleiul.

Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparţinând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi şi Supeco.

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenţei, dar informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel naţional, de către companiile partenere.

Platforma online www.monitorulpreturilor.info poate fi accesată la nivelul întregii ţări de pe telefonul mobil, tabletă sau PC.

Aplicaţia îmbunătăţită este deja disponibilă pentru PC, urmând ca, în câteva zile, să se poată descărca varianta actualizată din Google Play şi App Store, precizează autoritatea de concurenţă.

Proiectul a fost lansat anul trecut de Consiliul Concurenţei şi conţine două componente: Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare şi Monitorul Preţurilor Carburanţilor (care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto). Aplicaţia oferă posibilitatea de a contacta autoritatea de concurenţă atât pentru sesizări/reclamaţii, cât şi pentru recomandări.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.