Românii au comandat anul trecut, în medie, o shaorma la 10 secunde. Au fost livrate peste 3,31 de milioane de porţii în 2022, cu 60% mai mai mult faţă de anul precedent. Acest preparat este pe locul doi în topul preferinţelor românilor, utilizatori ai aplicaţiei de livrare, precedat doar de burgeri.
La nivelul orașelor, București, Brașov, Constanța, Timișoara, Cluj-Napoca și Iași sunt orașele cu cel mai mare consum de shaorma, arată un sondaj al aplicației Glovo.
Românii au ales în special acest preparat pentru masa de seară, astfel încât o treime dintre comenzile de anul trecut au fost plasate în intervalul orar 18:00 – 20:00, în special joia şi vinerea. În plus, consumatorii preferă să savureze acest preparat cu specific oriental şi noaptea târziu, mai mult de 10% dintre comenzile de shaorma fiind plasate în intervalul 23:00 – 02:00. În topul preferinţelor românilor rămâne shaorma mare de pui, urmată de varianta cu vită şi curcan.
România ocupă primul loc la nivel global când vine vorba de consumul de shaorma din reţeaua aplicaţiei de livrare de 25 de ţări, iar la nivel local, Bucureşti, Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi sunt oraşele în care s-a înregistrat mai mult de jumătate din consumul total de shaorma în România anul trecut.
Cel mai mare fan shaorma din România este un orădean, care a comandat, în medie, câte şase shaorma pe săptămână pe tot parcursul anului. „Am văzut şi creşteri semnificative în Tîrgu Mureş, unde românii au comandat de opt ori mai multă shaorma faţă de anul trecut. Putem vorbi, de asemenea, despre Galaţi, unde am văzut o creştere de şase ori a consumului de shaorma anul trecut”, spune Mihnea Pană, PR manager platformă de livrări.
Oraşele care se menţin în topul iubitorilor de shaorma sunt Bucureşti, Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi. Kebapul este un preparat cu origini orientale, care a fost popularizat în Europa de imigranţii turci, care au intuit că un preparat consumat rapid, pe fugă, într-o lipie, va potoli foamea oricui şi va fi o afacere de succes.
“Minutul de aur al anului pentru consumul de shaorma a fost înregistrat la data de 24 februarie 2022, de sărbătoarea Dragobetelui, la ora 19:45, minut în care românii au comandat 69 de porţii. În plus, luna martie a înregistrat un record al consumului de shaorma, iar la nivelul întregului an s-a comandat o shaorma la fiecare 10 secunde”, conform datelor Glovo.
Shaorma de pui este cea mai de succes variantă a produsului oriental, în România. La mare distanță vin cei care preferă shaorma de vită și cea de curcan.